yohiosstory

Direktlänk till inlägg 15 november 2014

You´re The One (6)

Av breaker forever - 15 november 2014 11:30

Alexandras perspektiv.


Det var Lördag och jag väntade på Yohio i parken. Han hade varit på stan med några vänner så han skulle komma med bussen. Jag stod bredvid en lång lyktstolpe.

Då såg jag att Maja med två andra tjejer komma gående. Majas blonda hår var lockigt, hon hade som vanligt överdrivet mycket smink och märkeskläder. Dom två andra tjejerna gick bakom henne.


Maja kom fram till mig och sa - Hej Alexandra... Vad gör du här?... 


- Jag väntar på min pojkvän... Sa jag tyst.


- Haha! Pojkvän?! Jätte kul... Men på riktigt... Sa hon kaxigt och tjejerna bakom skrattade också.


Då kom Yohio och ställde sig bredvid mig. Maja såg förvånad ut.


- Vem är du? Sa hon och kollade på han.


- Yohio... Jag är Alexandras pojkvän! Sa han glatt.


- Va?... Är du ihop med henne?! Du är ju typ "känd".... Sa hon och gjorde citattecken.


- Ja det är jag! Men vem är du? Sa han nyfiket.


- Jag är Maja... Typ alla vet vem jag är! Jag har en blogg med jätte många läsare! Sa hon kaxigt.


- Jaha?... Du går väl i Alexandras klass eller? Sa han så snällt han kunde.


- Kanske... Kom vi går tjejer!  Sa hon och gick iväg med dom.


- Hon är ond... Sa jag till Yohio när jag inte såg Maja längre.


- Jag förstår det... Sa han och skrattade.


Vi satt oss på en parkbänk.


- Imorgon åker jag på turné Alexandra... Sa han tyst.


- Juste... Det hade jag glömt... Sa jag ledsamt.


- Jag lovar att ringa dig varje dag! Sa han och log.


- Säkert? Sa jag och tittade ner.


- Ja jag lovar! Lita på mig... Sa han och kysste mig.


Han skulle vara borta i två veckor. Två långa veckor utan honom... Vad jag skulle sakna honom!

Jag kramade honom hårt och han kramade mig tillbaka. Vi satt där länge hand i hand och pratade.

Efter ett tag tittade jag på klockan och såg att jag skulle ha varit hemma nu. Mamma hade sagt att jag inte fick vara borta så länge.


- Jag är ledsen... Men jag måste verkligen gå! Annars missar jag bussen... Sa jag ledsamt.


- Okej... Sa han och kysste mig en sista gång innan jag sprang iväg till bussen.


När jag kom hem tog jag av mig mina ytterkläder och skor. Jag gick snabbt in i vardagsrummet där mamma satt och läste tidningen. 


- Förlåt att jag kom hem sent! Sa jag till mamma.


- Vart har du varit? Sa hon och tittade på mig.


- I en park... Sa jag glatt.


- Med vem? Sa hon nyfiket.


- Med... Med min pojkvän... Sa jag tyst.


- Pojkvän?! Sa hon förvånat.


- Ja... Sa jag och bet mig i läppen.


- Vad kul! Vem är det?  Sa hon och log.


- Ehhhmmm jo... Det är... Yohio! Sa jag snabbt.


- Han som nästan vann melodifestivalen? Sa hon.


- Ja... Sa jag högt.


- Vad kul! Sa hon och bläddrade i tidningen.


Hon var inte förvånad... Det tyckte jag var lite konstigt faktiskt...


Det var Måndag och jag var i skolan. Det var tidigt och den hade inte börjat än.


Varje elev i högstadiet viskade - Kolla det är ju hon som är ihop med Yohio... När jag gick förbi.


Jag förstod direkt att det var Maja som hade sagt det till alla...


Kommentera! ♥


         





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av breaker forever - 25 mars 2015 15:27


Saga visste att jag och Yohio var tillsammans. Hon blev inte så förvånad. Vilket var ganska konstigt för att hon blev alltid förvånat över nästan allt jag berättar. Jag hade inte sagt något till mormor. Men jag visste att hon såg något hända mellan m...

Av breaker forever - 23 mars 2015 15:05


Nästa dag tidigt på morgonen knackade det på dörren. Jag gick snabbt och öppnade. Där stod Yohio. Solen sken på hans hår och hans ögon glittrade.    - Hej! Är det här din? Sa han och höll fram ett par nycklar.   - Ja, hittade du dom i bilen...

Av breaker forever - 12 mars 2015 16:50


Jag vaknade tidigt på morgonen. Jag har alltid varit en väldigt morgon pigg person. Jag tyckte inte om att sova länge på morgonen. Jag ställde mig framför spegeln och borstade mitt röda hår. Sen gick jag in i köket och gjorde frukost. Mormor sov ...

Av breaker forever - 11 mars 2015 16:03


Sommarlovet hade äntligen börjat. Jag satt med Saga i min gamla träkoja. Innan mormor och jag hade flyttat till det huset bodde min kusin där. Jag och Yohio hade byggt den kojan när vi var små och hälsade på min kusin.    - Jag älskade Linus ...

Av breaker forever - 9 mars 2015 18:11


När jag var liten hade jag en väldigt omtänksam vän. Han stod upp för mig och vi gjorde nästan allt tillsammans. Vi gick i samma klass. Jag var inte lika gammal som han för att jag hade hoppat upp några klasser. När jag gick i 5:an dog mina föräldr...

Presentation


Välkommen! Här kommer det nya novell delar hela tiden som du gärna får läsa!
Mitt fanpage på Instagram: yohiofaaanpage

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du mina noveller?
 Jag tycker dom är bra!
 För att dom handlar om Yohio
 Jag har inget att göra...
 Jag har ingen aning...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards