yohiosstory

Direktlänk till inlägg 19 januari 2015

My Angel ~9~

Av breaker forever - 19 januari 2015 18:19

Nästa dag i skolan ville alla prata med mig. De stod i en stor klump omkring mig och pratade med mig.


- Såg bilden på insta! Hur länge har ni varit tillsammans? Frågade en tjej med rött hår.


- Inte så länge... Sa jag tyst.


Då kom Josefin gående och alla backade för att hon skulle kunna komma fram till mig. 


- Så du har en pojkvän nu helt plötsligt?... Sa hon irriterat.


- Jag har aldrig sagt att jag inte har en... Sa jag högt.


- Du är smartare än jag trodde... Du vill bara ha uppmärksamhet och därför blir du "ihop" med en kändis! Sa hon kaxigt.


- Nej... Jag är inte som du Josefin... Sa jag och gick in på lektionen.


Vi skulle läsa två och två. Jag läste med Pierre, han kom från Frankrike och vi gick i samma klass. Han var väldigt bra på att läsa. Han hade blont hår och blåa ögon. Det var en väldigt populär kille och nästan alla tjejer tyckte han var jätte söt.


En tjej kom fram till han i korridoren och sa - H-hej Pierre!


- Hej... Sa han utan att titta på henne.


- Jo jag undrar... Om du ville göra något efter skolan idag? Sa hon nervöst.


- Tyvärr jag kan inte idag... Sa han och tittade på henne. 


- O-okej... Sa hon och gick iväg.


Jag trodde han bara inte ville vara med henne.

Nästa lektion var det prov i SO. Jag satt och skakade innan vi började. Jag tyckte verkligen inte om prov. Bara tanken av det gjorde mig jättestressad. 


- Nu kan ni börja! Sa läraren.


Jag började läsa den första frågan i mitt huvud. Jag upprepade frågan om och om igen. Tillslut förstod jag den och skrev ett svar. Men då var det bara halva tiden kvar. Stressa inte nu! Tänkte jag hela tiden. Jag började nästan gråta för att allt var så jobbigt. Men tillslut hann jag ändå.


Efter lektionen ringde Yohio.


- Hej! Svarade jag.


- Hej! Hur gick provet? Sa han nyfiket.


- Inte bra... Sa jag ledsamt.


- Åh vad synd... Hände det något? Sa han snällt.


- Alltså... Jag bara tycker att det är väldigt jobbigt med prov och jag blir väldigt stressad... Sa jag efter ett tag.


- Jag tycker inte heller om prov... Sa han tyst.


Vi pratade länge. Sen när jag skulle gå hem så blev allt snurrigt och suddigt. Jag ramlade ner på backen och allt blev svart...


                     




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av breaker forever - 25 mars 2015 15:27


Saga visste att jag och Yohio var tillsammans. Hon blev inte så förvånad. Vilket var ganska konstigt för att hon blev alltid förvånat över nästan allt jag berättar. Jag hade inte sagt något till mormor. Men jag visste att hon såg något hända mellan m...

Av breaker forever - 23 mars 2015 15:05


Nästa dag tidigt på morgonen knackade det på dörren. Jag gick snabbt och öppnade. Där stod Yohio. Solen sken på hans hår och hans ögon glittrade.    - Hej! Är det här din? Sa han och höll fram ett par nycklar.   - Ja, hittade du dom i bilen...

Av breaker forever - 12 mars 2015 16:50


Jag vaknade tidigt på morgonen. Jag har alltid varit en väldigt morgon pigg person. Jag tyckte inte om att sova länge på morgonen. Jag ställde mig framför spegeln och borstade mitt röda hår. Sen gick jag in i köket och gjorde frukost. Mormor sov ...

Av breaker forever - 11 mars 2015 16:03


Sommarlovet hade äntligen börjat. Jag satt med Saga i min gamla träkoja. Innan mormor och jag hade flyttat till det huset bodde min kusin där. Jag och Yohio hade byggt den kojan när vi var små och hälsade på min kusin.    - Jag älskade Linus ...

Av breaker forever - 9 mars 2015 18:11


När jag var liten hade jag en väldigt omtänksam vän. Han stod upp för mig och vi gjorde nästan allt tillsammans. Vi gick i samma klass. Jag var inte lika gammal som han för att jag hade hoppat upp några klasser. När jag gick i 5:an dog mina föräldr...

Presentation


Välkommen! Här kommer det nya novell delar hela tiden som du gärna får läsa!
Mitt fanpage på Instagram: yohiofaaanpage

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du mina noveller?
 Jag tycker dom är bra!
 För att dom handlar om Yohio
 Jag har inget att göra...
 Jag har ingen aning...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards