yohiosstory

Alla inlägg den 9 november 2014

Av breaker forever - 9 november 2014 16:27

Alexandras perspektiv.


Det var Tisdag och jag hade nyss varit hos Lina.

Jag gick sakta mot bussen. Jag gick in i den och satt mig längst bak som alltid.

Då satt det sig någon bredvid mig. Jag tittade på personen och det var Yohio.


- Hej! Sa han och log.


- Hej! Sa jag glatt.


- Kommer du direkt från skolan? Sa han nyfiket.


- Nej jag har varit hemma hos en vän! Sa jag och log tillbaka.


- Kan jag få ditt nummer? Sa han tyst.


- Visst! Sa jag förvånat och gav han mitt nummer.


Tänk att han ville ha mitt nummer?! Det var aldrig någon som hade frågat det förut... Vi satt där och pratade ända till han skulle av.


- Vi ses! Sa han och vinkade.


- Ja hejdå! Sa jag och vinkade tillbaka.


Jag tog upp min mobil och mina hörlurar. Jag satt på You´re The One med Yohio igen. Jag älskade verkligen den låten! Jag hade aldrig tyckt om en låt så mycket förut.

När jag kom hem stod mamma i köket och lagade mat.


- Har du haft en bra dag i skolan idag? Sa hon glatt.


- Mamma... Man kan inte det bra i skolan... Sa jag trött och gick in i vardags rummet.


Där satt min lillasyster Mia och lekte med Barbie dockor.


- Har du fått en ny? Sa jag förvånat och tittade på dockan hon hade i handen


- Ja! Jag har döpt den till Alexandra! Sa hon och tittade på mig.


- Vad gulligt! Sa jag och kramade henne.


Jag gick in i mitt rum och började plugga. Jag hade svenska, matte och SO läxa. Det skulle nog ta ett tag...

Då plingade min telefon. Det var ett sms från Yohio. Han undrade om jag ville träffa honom imorgon efter skolan i parken och det ville jag såklart!

Jag somnade i sängen med kläder och smink. Men vaknade mitt i natten, tog bort sminket och satt på mig mitt nattlinne. Sen gick jag och la mig igen. På morgonen vaknade jag tidigt så jag hade god tid på mig. Jag sminkade mig lite extra fint idag. Jag skulle ju träffa Yohio efter skolan så... 


Kommentera? ♥


                                                    

Presentation


Välkommen! Här kommer det nya novell delar hela tiden som du gärna får läsa!
Mitt fanpage på Instagram: yohiofaaanpage

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du mina noveller?
 Jag tycker dom är bra!
 För att dom handlar om Yohio
 Jag har inget att göra...
 Jag har ingen aning...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards