yohiosstory

Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

My Angel ~7~

Av breaker forever - 14 januari 2015 19:12

Det var fredag och jag gick ut ur klassrummet.

Sista lektionen på dagen var över.

Precis när jag skulle gå ut så ställde Josefin sig framför mig.


- Är du och David fortfarande ihop? Sa hon nyfiket.


- Det angår inte dig... Sa jag och försökte komma förbi.


- Det vore synd... Sa hon och tittade ner i backen.


- Varför? Sa jag förvånat.


- För att du kan ju knappast få någon annan... Sa hon och skrattade.


Jag svarade inte utan bara gick.


- Min pojkvän är 17! Skrek hon kaxigt efter mig.


Om hon bara visste... Tänkte jag och log.

När jag kom ut såg jag att det snöade så jag gick snabbt på bussen.

När jag hade suttit där ett tag så såg jag David kliva på. Jag tittade bort och hoppades att han inte skulle se mig. Men han satt sig bredvid mig.


- Har du ändrat dig? Sa han och satt sig väldigt nära.


- Om vadå? Sa jag och flyttade lite på mig.


- Om att bli ihop med mig igen... Sa han som om det var helt uppenbart.


- Så dum är jag inte... Sa jag och flyttade lite till ifrån honom.


- Vad hindrar dig?! Har du en ny pojkvän kanske? Sa han surt.


- Det har du inget med att göra... Sa jag och tittade bort igen.


- Det spelar ingen roll... Jag kommer ändå få dig en dag... Vare sig du vill eller inte... Sa han och klev av bussen.


Jag gick av på min hållplats och gick till Yohios lägenhet.

Det var kallt och snöade väldigt mycket. Tillslut såg jag nästan ut som en snögubbe.

När jag var framme så knackade jag på Yohios dörr. Han öppnade och såg lite bekymrad ut. 


- Jag måste berätta en sak för dig... Sa han ledsamt. 


- Vadå? frågade jag.


- Jag åker på turné imorgon... Förlåt att jag inte sagt något innan... Jag ville berätta det när vi skulle ses... Sa han efter ett tag.


- Det gör inget! Jag visste ändå att du skulle åka på turné någon gång! Du är ju artist... Sa jag glatt.


Jag skulle sakna honom men jag skulle inte hindra honom...


                      



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av breaker forever - 25 mars 2015 15:27


Saga visste att jag och Yohio var tillsammans. Hon blev inte så förvånad. Vilket var ganska konstigt för att hon blev alltid förvånat över nästan allt jag berättar. Jag hade inte sagt något till mormor. Men jag visste att hon såg något hända mellan m...

Av breaker forever - 23 mars 2015 15:05


Nästa dag tidigt på morgonen knackade det på dörren. Jag gick snabbt och öppnade. Där stod Yohio. Solen sken på hans hår och hans ögon glittrade.    - Hej! Är det här din? Sa han och höll fram ett par nycklar.   - Ja, hittade du dom i bilen...

Av breaker forever - 12 mars 2015 16:50


Jag vaknade tidigt på morgonen. Jag har alltid varit en väldigt morgon pigg person. Jag tyckte inte om att sova länge på morgonen. Jag ställde mig framför spegeln och borstade mitt röda hår. Sen gick jag in i köket och gjorde frukost. Mormor sov ...

Av breaker forever - 11 mars 2015 16:03


Sommarlovet hade äntligen börjat. Jag satt med Saga i min gamla träkoja. Innan mormor och jag hade flyttat till det huset bodde min kusin där. Jag och Yohio hade byggt den kojan när vi var små och hälsade på min kusin.    - Jag älskade Linus ...

Av breaker forever - 9 mars 2015 18:11


När jag var liten hade jag en väldigt omtänksam vän. Han stod upp för mig och vi gjorde nästan allt tillsammans. Vi gick i samma klass. Jag var inte lika gammal som han för att jag hade hoppat upp några klasser. När jag gick i 5:an dog mina föräldr...

Presentation


Välkommen! Här kommer det nya novell delar hela tiden som du gärna får läsa!
Mitt fanpage på Instagram: yohiofaaanpage

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du mina noveller?
 Jag tycker dom är bra!
 För att dom handlar om Yohio
 Jag har inget att göra...
 Jag har ingen aning...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards