yohiosstory

Alla inlägg den 10 november 2014

Av breaker forever - 10 november 2014 19:07

Alexandras perspektiv.


Det var Onsdag och jag satt i skolan. Det var sista lektionen och vi hade matte. Lina satt alltid bredvid mig och hjälpte mig.

Hon var jätte duktig på matte! Hennes långa, ljusa hår skymde hennes ansikte när hon satt och arbetade. Men ibland tittade hon upp och då såg man henne. Hon var 30 tal över mig. Hon jobbade verkligen snabbt! 


- Skulle du vilja du göra något efter skolan idag? Sa hon helt plötsligt.


- Ledsen, Jag ska träffa en vän idag... Men imorgon da? Sa jag nyfiket.


- Det går inte... Då ska jag på balett... Sa hon trött.


Läraren hörde oss prata och sa - Alexandra och Lina... Var tysta på lektionen!


När lektionen var slut gick jag sakta till min krok och tog mina saker. Jag skulle precis gå när några tjejer från klassen över stoppade mig. Det var Maja och några till tjejer.


- Kommer du på Gabriels fest ikväll? Sa hon och tittade på mig.


- Jag är inte bjuden... Sa jag tyst.


- Jag kan säkert fixa in dig! Sa hon och blåste en stor tuggummibubbla. 


- Ledsen... Jag kan inte idag... Sa jag och försökte komma emellan.


- Vänta lite! Vad ska du göra som är så kul da? Gabriel gör ju dom BÄSTA festerna på hela skolan! Sa hon kaxigt.


- Jag ska vara med en vän! Sa jag och lyckades komma emellan.


Jag gick snabbt ut och började gå.

Yohio hade skrivit att jag skulle träffa honom i parken kl 3. Jag ringde mamma och sa att jag skulle komma hem lite senare. Då tittade jag på klockan och märkte att den var tre minuter över 3. Jag började springa.

När jag kom till parken såg jag att Yohio stod under ett träd och väntade på mig. Han var sminkad och hade svarta kläder på sig.


- Hej! Förlåt att jag är sen... Sa jag när jag hade kommit fram till honom.


- Det gör inget! Sa han och log.


Jag tittade på honom länge innan någon av oss sa något. 


- Vill du följa med mig hem? Sa han glatt.


- Okej! Sa jag lika glatt.


Jag när kom in i hans vardagsrum såg jag att väggarna var rosa, han hade en svart soffa, en TV och en liten hylla. Jag gick fram till hyllan och kollade. Där fanns det massa böcker och några foton. 


- Är det där du när du var liten? Sa jag och pekade på en bild med en liten pojke på.


- Ja det är jag... Sa han tyst.


Jag tittade länge på bilden. På bilden satt han på en stol i ett kök. Han hade kort, ljust hår. Han var väldigt söt när han var liten!

Yohio gick in i köket och gjorde te. Jag satt mig i soffan. Bredvid soffan fanns ett stort fönster. Utanför var det en liten lekplats och massa träd. Jag kände mig trygg hemma hos honom. Jag vet inte varför? Jag bara gjorde det... Jag älskade att bara sitta och titta ut genom ett fönster.

Mobilen plingade till. Det var ett mail där det stod att vi hade ett prov nästa Fredag. Kunde dom inte sagt det lite tidigare?!

Jag la ner telefonen och lutade mig för att se Yohio i köket. Han märkte inte att jag tittade på honom. Han stod och kokade vattnet. Han var ett huvud längre än mg. Det hade jag inte tänkt på förut.

Då kom han in i rummet och ställde teet på bordet. Han satt sig bredvid mig i soffan. Soffan var väldigt stor men han satt ändå ganska nära. Först satt vi bara helt tysta och tittade på varandra. Men sen började vi prata.


- Så vilken klass går du i? Sa han nyfiket.


- Jag går i åttan! Sa jag glatt.


- Jaha? Sa han förvånat.


- Har du jobbat idag? Sa jag nyfiket.


- Nej jag var med några vänner... Jag åker på turné på Söndag... Sa han tyst.


- Vilka städer ska du till? Sa jag efter ett tag.


- Först ska jag till Hudiksvall, sen till Söderhamn, sen till Ludvika och sist till Göteborg! Sa han högt.


- Jaha? Sa jag tyst.


- Jag har faktiskt inte varit där på länge tror jag... Sa han tänkande.


Vi satt där och pratade länge. Han var väldigt nyfiken och frågade massa saker. Jag visste redan väldigt mycket om han så jag svarade mest på massa frågor. Ja var inte bra på att ställa frågor häller...

Det började bli sent så jag gick hem. När jag gick mot bussen så var det väldigt mörkt ute. Det gick ingen på vägen där jag gick. Jag hade haft en rolig eftermiddag med Yohio! Han hittade på så mycket att prata om. 


Kommentera! ♥ 


                                                 



Presentation


Välkommen! Här kommer det nya novell delar hela tiden som du gärna får läsa!
Mitt fanpage på Instagram: yohiofaaanpage

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du mina noveller?
 Jag tycker dom är bra!
 För att dom handlar om Yohio
 Jag har inget att göra...
 Jag har ingen aning...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards