yohiosstory

Alla inlägg under januari 2015

Av breaker forever - 23 januari 2015 16:40

Efter några dagar var jag tvungen att gå till skolan igen. Det kändes inte roligt alls... Jag stod och pratade med Liv. En liten bit bort stod alla tjejer från en klass under och tittade på Pierre. Då kom Josefin fram till honom.


- Hej Pierre! Sa hon och log.


- Hej... Sa han och log tillbaka.


- Jo du vet... Vi båda är ju populära och så... Så jag tycker vi borde vara tillsammans! Sa hon högt.


Jag hade aldrig hört något så dumt... Vem trodde hon att hon var egentligen?...


- Vill du det för att du gillar mig eller för att du vill bli mer populär? Svarade han efter ett tag.


- För att... Jag gillar dig! Ljög hon.


- Jag är ledsen med jag känner inte så för dig och jag vet att du ljuger... Sa han och gick iväg.


När skolan var slut så gick jag med Yohio hem. Solen sken starkt fast det var vinter. Jag längtade verkligen till våren. Då såg jag David. Vad skulle jag göra?!


- Hej Emma! Sa han och tittade på mig.


- Är det här din vän? Sa Yohio glatt.


- Nej... Ignorera honom... Sa jag tyst.


- Har du inte berättat om mig? Sa David och låtsades vara förvånad.


- Vem är han? Sa Yohio och tittade på mig.


- Jag är Emmas förra pojkvän... Sa han högt.


- Va?... Sa inte du att du inte hade haft någon pojkvän? Sa han förvånat.


- Han vill bara förstöra... Kom jag ska berätta... Sa jag och tog honom i handen.


Vi gick hem till mig och jag berättade allt som hade hänt mellan mig och David.


- Förlåt för att jag inte sa något! Sa jag tyst.


- Det gör inget! Sa han och kysste mig.


När jag började på gymnasiet flyttade jag ihop med Yohio, David hittade en tjej han tyckte om på riktig, Pierre blev tidigt en författare och Josefin fick träffa sina riktiga föräldrar sim hon aldrig hade träffat förut. 


Slut. 


OBS! Fler noveller kommer! ;)

                       

Av breaker forever - 21 januari 2015 19:41

Jag vaknade av att solen sken i mitt ansikte. Jag låg på sjukhus.

När jag tittade mig omkring såg jag att Yohio satt bredvid min säng.


- Vad gör du här? Sa jag förvånat.


- Din syster ringde och sa att du låg på sjukhus så jag ställde in resten av turnén och åkte hit! Hur mår du? Sa han och tog min hand.


- Jag har ont i huvudet... Sa jag svagt.


- Du ska få åka hem ikväll... Doktorn sa att du inte får gå till skolan på några dagar och Matilda jobbar så... Sa han och log.


- Så vadå? Sa jag nyfiket.


- Jag ska hand om dig! Sa han glatt.


På kvällen åkte vi hem.

Jag låg i min säng och Yohio var i vardagsrummet och matade Sofie. Sen kom han in i rummet och rullade upp rullgardinerna för att det skulle komma in något ljus. 


- Träffade du Matilda? Sa jag nyfiket.


- Ja... Annars skulle jag nog inte få passa dig såhär... Sa han och blinkade. 


Tänk att han ställde in turnén för min skull? Det borde ha kostat ganska mycket...

Jag slapp skolan och jag fick vara hela dagarna med min pojkvän! Det ända som var dåligt var att jag inte mådde bra... 


- Mår du bättre? Sa han snällt.


- Ja lite... Sa jag tyst.


 Han brydde sig verkligen om mig!


 



Av breaker forever - 19 januari 2015 18:19

Nästa dag i skolan ville alla prata med mig. De stod i en stor klump omkring mig och pratade med mig.


- Såg bilden på insta! Hur länge har ni varit tillsammans? Frågade en tjej med rött hår.


- Inte så länge... Sa jag tyst.


Då kom Josefin gående och alla backade för att hon skulle kunna komma fram till mig. 


- Så du har en pojkvän nu helt plötsligt?... Sa hon irriterat.


- Jag har aldrig sagt att jag inte har en... Sa jag högt.


- Du är smartare än jag trodde... Du vill bara ha uppmärksamhet och därför blir du "ihop" med en kändis! Sa hon kaxigt.


- Nej... Jag är inte som du Josefin... Sa jag och gick in på lektionen.


Vi skulle läsa två och två. Jag läste med Pierre, han kom från Frankrike och vi gick i samma klass. Han var väldigt bra på att läsa. Han hade blont hår och blåa ögon. Det var en väldigt populär kille och nästan alla tjejer tyckte han var jätte söt.


En tjej kom fram till han i korridoren och sa - H-hej Pierre!


- Hej... Sa han utan att titta på henne.


- Jo jag undrar... Om du ville göra något efter skolan idag? Sa hon nervöst.


- Tyvärr jag kan inte idag... Sa han och tittade på henne. 


- O-okej... Sa hon och gick iväg.


Jag trodde han bara inte ville vara med henne.

Nästa lektion var det prov i SO. Jag satt och skakade innan vi började. Jag tyckte verkligen inte om prov. Bara tanken av det gjorde mig jättestressad. 


- Nu kan ni börja! Sa läraren.


Jag började läsa den första frågan i mitt huvud. Jag upprepade frågan om och om igen. Tillslut förstod jag den och skrev ett svar. Men då var det bara halva tiden kvar. Stressa inte nu! Tänkte jag hela tiden. Jag började nästan gråta för att allt var så jobbigt. Men tillslut hann jag ändå.


Efter lektionen ringde Yohio.


- Hej! Svarade jag.


- Hej! Hur gick provet? Sa han nyfiket.


- Inte bra... Sa jag ledsamt.


- Åh vad synd... Hände det något? Sa han snällt.


- Alltså... Jag bara tycker att det är väldigt jobbigt med prov och jag blir väldigt stressad... Sa jag efter ett tag.


- Jag tycker inte heller om prov... Sa han tyst.


Vi pratade länge. Sen när jag skulle gå hem så blev allt snurrigt och suddigt. Jag ramlade ner på backen och allt blev svart...


                     




Av breaker forever - 15 januari 2015 16:10

Jag satt hemma i soffan och tittade ut. Matilda satt vid datorn och jobbade.


- Jag har tråkigt... Sa jag uttråkat.  


- Var med din pojkvän da... Sa hon glatt.


- Nej han är på turné... Sa jag utan att tänka mig för.


- Vadå för turné? Sa hon nyfiket. 


- Jo han... Han är artist... Sa jag tyst.


- Va?!... seriöst? Så han sjunger? Vet jag vem det är?... Sa hon nyfiket.


- Om jag säger kommer du inte tro mig... Sa jag och tittade på mig.


- Jo sig! Sa hon.


- Yohio som var med i melodifestivalen... Sa jag efter ett tag.


- Nej men seriöst... Sa hon utan att tro på mig.


- Jo det är sant! Se här... Sa jag och visade några bilder på oss två på mobilen.


- Jaha?... Hur gammal är han? Sa hon skeptiskt. 


- Hehe jo... 19... Sa jag och bet mig i läppen.


- 19?! Sa hon väldigt förvånat.


- Jo... Du ska få träffa honom om du vill?... Sa jag tillbaka.


- Ja räkna med det! Sa hon och log.


Sen ringde Liv och vi bestämde att vi skulle gå på stan tillsammans.

Jag satt på mig ytterkläderna och gick emot bussen.

När jag kom dit var jag 10 minuter tidig så jag satt mig och väntade på Liv. Jag gick så tidigt för att jag inte ville att Matilda skulle fråga mer...

Efter 5 minuter kom hon. Vi gick på bussen och satt oss längst bak.


- Det är en sak jag ville berätta men jag glömde förut... sa jag glatt.


- Vadå? Sa hon och tittade på mig.


- Jag har en pojkvän... Viskade jag så ingen annan på bussen skulle höra.


- Åh vad kul! Sa hon och log stort.


Jag berättade mycket för henne. Vem han var, hur gammal han var, när vi träffades och sånt.

När vi var framme så gick vi först in på en affär som hette något på franska. Jag brukade inte hitta så mycket kläder på "vanliga" butiker. så jag beställde mer på internet. Liv hittade en blå halsduk som passade jätte bra på henne. Efter vi hade gått ett långt tag så satt vi oss och tog upp mobilerna.


- Emma? Har du sett på Yohios instagram? Han har lagt upp en bild på er två... Sa hon förvånat.


- Va vadå? Sa jag och gick in på instagram.


Han hade lagt ut en bild på oss två som togs innan han åkte och under stod det: Jag saknar min flickvän... 


- Åh vad gulligt! Sa jag högt.


- Bilden sprids jätte snabbt! Jag undrar vad dom i skolan kommer att säga? Nu kommer inte Josefin tjata om sin 17 åriga "pojkvän" längre! Sa Liv snabbt.


Det tänkte jag inte på... Det skulle verkligen bli en överraskning...

                       




Av breaker forever - 14 januari 2015 19:12

Det var fredag och jag gick ut ur klassrummet.

Sista lektionen på dagen var över.

Precis när jag skulle gå ut så ställde Josefin sig framför mig.


- Är du och David fortfarande ihop? Sa hon nyfiket.


- Det angår inte dig... Sa jag och försökte komma förbi.


- Det vore synd... Sa hon och tittade ner i backen.


- Varför? Sa jag förvånat.


- För att du kan ju knappast få någon annan... Sa hon och skrattade.


Jag svarade inte utan bara gick.


- Min pojkvän är 17! Skrek hon kaxigt efter mig.


Om hon bara visste... Tänkte jag och log.

När jag kom ut såg jag att det snöade så jag gick snabbt på bussen.

När jag hade suttit där ett tag så såg jag David kliva på. Jag tittade bort och hoppades att han inte skulle se mig. Men han satt sig bredvid mig.


- Har du ändrat dig? Sa han och satt sig väldigt nära.


- Om vadå? Sa jag och flyttade lite på mig.


- Om att bli ihop med mig igen... Sa han som om det var helt uppenbart.


- Så dum är jag inte... Sa jag och flyttade lite till ifrån honom.


- Vad hindrar dig?! Har du en ny pojkvän kanske? Sa han surt.


- Det har du inget med att göra... Sa jag och tittade bort igen.


- Det spelar ingen roll... Jag kommer ändå få dig en dag... Vare sig du vill eller inte... Sa han och klev av bussen.


Jag gick av på min hållplats och gick till Yohios lägenhet.

Det var kallt och snöade väldigt mycket. Tillslut såg jag nästan ut som en snögubbe.

När jag var framme så knackade jag på Yohios dörr. Han öppnade och såg lite bekymrad ut. 


- Jag måste berätta en sak för dig... Sa han ledsamt. 


- Vadå? frågade jag.


- Jag åker på turné imorgon... Förlåt att jag inte sagt något innan... Jag ville berätta det när vi skulle ses... Sa han efter ett tag.


- Det gör inget! Jag visste ändå att du skulle åka på turné någon gång! Du är ju artist... Sa jag glatt.


Jag skulle sakna honom men jag skulle inte hindra honom...


                      



Av breaker forever - 12 januari 2015 19:03

Det var onsdag och direkt när jag kom hem så satt jag mig och började plugga. Jag hade Engelska prov på Fredagen. Jag var ganska bra på Engelska tyckte jag.

Efter 4 timmar var jag så slut! Så jag kunde inte plugga mer...

Då ringde det och det var Yohio. Vi bestämde att jag skulle komma hem till honom.

Jag gick och tog på mig ytterkläderna.


- Vart ska du? Sa Matilda och tittade på mig.


- Till en vän... Sa jag tyst.


- Till Liv? Sa hon nyfiket.


- Nej... Svarade jag kort.


- Är det en tjej eller kille? Sa hon och log.


- Kille... Sa jag efter ett tag.


- Är han mer än en vän? Sa hon ännu mer nyfiket.


- Alltså... Sa jag tyst.


- Kom igen säg! Avbröt hon.


- Okej okej! Det är min pojkvän... Sa jag högt.


- Jag visste det! Ha så kul! Larvade hon sig.


När jag gick till bussen såg jag David komma gående. Jag ville verkligen inte träffa honom just då...

Han försökte få kontakt med mig men jag bara gick vidare.


- Emma? Sa han och gick efter.


Jag svarade inte.


- Om du vill bli ihop med mig igen så kan jag förlåta dig... Sa han och försökte låta snäll.


- Åh ska du förlåta mig?... Sa jag och stannade.


- Ja såklart jag kan! Du är den ända för mig du vet! Sa han efter ett tag.


- Jag har ju inte gjort något! Det är ju du som var otrogen mot mig!!! Sa jag argt och tittade rakt in i hans ögon.


- Kom igen Emma... Det spelar ingen roll nu... Sa han och suckade.


- Såklart det gör!!! Skrek jag och sprang iväg.


När jag kom fram till Yohios dörr väntade jag med att knacka...

När jag knackade öppnade han på en gång med ett leende.


- Hej! Har det hänt något? Du ser lite ledsen ut?... Sa han förvånat.


- Nej... Jag mår bra! sa jag och låtsades le. 


Jag gick in och tog av mig ytterkläderna.

Då kom Luna springandes emot mig och jag klappade henne.


- Vi har saknat dig... Sa han och kramade mig.


Det var den bästa känslan i världen!


                     

Av breaker forever - 11 januari 2015 19:16

Nästa dag började skolan igen. Det var en ny vecka igen...

I skolan så satt jag och pratade med Liv. Hon var min ända vän i skolan...

Då kom Josefin fram till oss med några tjejer bakom.


- Du ser ledsen ut... Varför det? Sa hon och tittade på Liv. 


- Nej det är inget... Sa Liv och tårkade bort en tår.


- Jo sig! Vadå vågar du inte eller? Sa hon nyfiket.


- Min hund har dött... Sa hon ledsamt.


- Oj vad synd... Det kanske var för att den inte tyckte om dig längre? Det skulle jag ha gjort... Sa hon medans dom andra skrattade.


- Nej nu får det vara nog Josefin! Sa jag högt och ställde mig upp.


- Vadå?... Sa hon kaxigt.


- Sluta! Du tror att du är så mycket bättre än oss för att du är så "populär", och jag ska bäretta en sak för dig! Alla som är med dig är bara med dig för att dom vill vara "coola" och det är ni inte! Så sluta vara så barnsliga och sluta hacka på folk!!! Skrek jag.


Josefin sa inget hon såg bara förvånad ut och sen gick hon.


- Tack så mycket Emma! Sa Liv imponerande.


Då fick jag ett sms. Jag tog upp mobilen och kollade. Det var från Yohio!


Det stod: Hej! Vill du göra något efter du har slutat skolan?


Då skrev jag: Ja visst! Vill du komma hem till mig kl 3? 


Visst! Skrev han tillbaka.


- Vem smsar du med? Sa Liv nyfiket.


-En vän ... Sa jag och log.



Jag var hemma och han skulle komma när som helst.

Matilda var fortfarande på jobbet. Hon jobbade till kl 6. Men hon brukade komma hem senare...

Då knackade det på dörren och jag sprang och öppnade. Där stod han och log ett leende som lyste som solen. 


- Hej kom in! Sa jag glatt.


Vi gick direkt in till vardagsrummet där Sofia satt och sjöng. Hon hade kollat på TV så mycket så hon sjöng allt möjligt. 


- Åh vilken fin! Sa han glatt.


- Tycker du om fåglar? Sa jag nyfiket.


- Ja, jag älskar fåglar! Sa han och log.


Jag öppnade buren och hon satt sig på min axel.


- Jag gillar mango! Sa Sofie.


- Åh hur mycket kan hon säga? Sa han imponerande.


- Jag vet inte riktigt?... Sa jag och tittade på henne.


Sen flög hon in i sin bur och åt. På sista tiden så hade jag börja fått känslor för honom. Jag ville bäretta det, men jag visste inte om jag vågade... Men jag tänkte ändå att jag skulle försöka.


- Jo jag... Kunnde jag bara få fram.


- Vadå? Sa han efter ett tag.


- Jag... Tycker om... Sa jag tyst.


- Du tycker om?... Sa han nyfiket.


- Dig... Jag tycker om dig... G- gillar du mig? Sa jag så modigt jag kunde. 


- Nej... Jag älskar dig... Sa han och kysste mig. 


Jag var så förvånad så jag visste inte vad jag skulle säga.


- J-jag... Du... Hur? Stammade jag fram.


- Du menar väl att du älskar mig va? Sa han och var inte riktigt säker på det jag menade.


- Ja såklart! Sa jag och log.


Det var nästan för bra för att vara sant!


                       








Av breaker forever - 9 januari 2015 15:26

Det var söndag och jag gick till bussen.

Jag skulle hem till Liv och plugga. Vi bestämde först att hon skulle till mig men det fick hon inte av någon anledning...

När jag gick på bussen såg jag bara att det bara fanns en plats kvar. Den var näst längst bak. Jag satt mig och upptäckte att jag satt bredvid Yohio. Han hade samma solglasögon och mössa som han hade haft första gången jag träffade honom. 


- Hej! Sa han förvånat.


- Hej! Sa jag glatt.


- Hur går det med knäet? Sa han snällt.


- Det gör inte ont längre... Sa jag tyst.


- Vad bra!... Vart ska du åka? Sa han nyfiket.


- Jag ska hem till en vän och plugga... Du da? Sa jag lika nyfiket. 


- Jag ska till inspelnings studion... Sa han.


- Jaha... Sa jag och sen blev det tyst.


- Går du på gymnasiet? Frågade han.


- Nej jag går i 9:an... Svarade jag.


Han såg ut att må bra men inte lika bra som han mådde förut...


- Kan jag få ditt nummer? Sa han och log.


- Ja visst! Sa jag glatt.


Vi pratade ända tills jag skulle av.

Det tog 5 minuter att gå till henne från bussen.

När jag kom fram såg jag att hon bodde i ett gult, stort hus. Jag knackade på och en kille öppnade.


- Ska du träffa Liv? Sa han och tittade på mig.


- Ja... Sa jag tyst.


Han gick iväg och sen kom Liv tillbaka.


- Hej! Sa hon snabbt.


- Hej! Sa jag tillbaka.


Vi satt oss vid bordet och började plugga. Jag hade Engelska, Spanska och Matte läxa. Jag förstod att det skulle ta ett tag...


  



Presentation


Välkommen! Här kommer det nya novell delar hela tiden som du gärna får läsa!
Mitt fanpage på Instagram: yohiofaaanpage

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du mina noveller?
 Jag tycker dom är bra!
 För att dom handlar om Yohio
 Jag har inget att göra...
 Jag har ingen aning...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards