yohiosstory

Direktlänk till inlägg 4 november 2014

Det vackraste som finns! Del 13

Av breaker forever - 4 november 2014 10:04

Felicias perspektiv.


Det var Torsdag kväll och jag satt och tittade ut genom mitt lilla fönster. Då kom jag på att jag hade glömt mobilen hos Yohio. Jag tog på mig ytterkläderna och gick ut. Det var väldigt mörkt. Jag gick sakta mot Yohios port. Då hörde jag någon som var i skogen. Jag var rädd. Då tog någon tag i min arm och sprang med mig bakom en kiosk. Jag såg att det var Seike som hade tagit tag i min arm. 


- Vad håller du på med?! Sa jag argt.


- Varför är du ute så här sent på kvällen?! Vet du vilka galningar som springer runt här om nätterna?! Viskade han.


- Hur länge måste vi stanna här da? Viskade jag tillbaka efter ett tag.


- Inte länge till... Husen är för långt bort... Vi måste hitta någon annan stans att gömma oss... Viskade han oroligt.


- Det finns bara den här kiosken... Sa jag rädd.


- Juste jag har en nyckel till kiosken! Sa han och öppnade den.


- Varför har du det? Sa jag förvånat när vi gick in i kiosken.


- Jag känner folk... Sa han tyst.


Seikes perspektiv.


Vi fick sitta på golvet för att inte synas.

Jag såg på Felicia och hon såg väldigt rädd ut. 


- Var inte rädd dom hittar oss inte här! viskade jag och gick närmare henne.


- Vilka är "dom"?! Sa hon och såg ännu rädd ut.


- På natten brukar det springa runt några äldre killar i skogen som är ganska... Våldsamma... Sa han tyst.


- Men om dom bara är i skogen varför gömmer vi oss? Sa hon förvånat. 


- Om dom ser någon kan dom... Jag vill inte skrämma upp dig... Sa jag och tittade bort.


- Tack för att du räddade mig... Sa hon och tittade på mig.


Då hörde vi någon som gick utanför kiosken.


- Jag är rädd! Viskade hon och gick närmare mig.


- Dom hittar oss inte här jag lovar! Viskade jag tröstande.


Efter ett tag blev det tyst utanför. Jag reste mig upp och tittade ut genom fönstret. Det var ingen kvar längre.


- Kusten är klar... Sa jag lättat.


- Är du säker? Sa hon förvånat.


- Ja... Sa jag och låste upp dörren.


När vi stod utanför kiosken sa hon - Jo... Skulle du kunna... följa med mig till min port? Jag vågar inte gå ensam... Sa hon tyst.


- Okej... Sa jag och gick med henne. 


Felicias perspektiv.


Jag kände mig trygg när jag gick där med Seike. Jag skulle aldrig vågat gå hem själv. Jag tittade på honom. Han gick som vanligt utan ett leende på läpparna... Det var inte så konstigt... Han hade svart hår med grå lugg. Har var väldigt vacker...

Nästa dag var jag hemma hos Yohio. Vi satt i hans soffa och pratade. Han var inte sminkad Men han var lika fin ändå! Jag var inte lika kär i honom som jag var förut... Men det kanske gick i perioder... Vi hade iallafall väldigt kul tillsammans!  


Kommentera! ♥ 


            








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av breaker forever - 25 mars 2015 15:27


Saga visste att jag och Yohio var tillsammans. Hon blev inte så förvånad. Vilket var ganska konstigt för att hon blev alltid förvånat över nästan allt jag berättar. Jag hade inte sagt något till mormor. Men jag visste att hon såg något hända mellan m...

Av breaker forever - 23 mars 2015 15:05


Nästa dag tidigt på morgonen knackade det på dörren. Jag gick snabbt och öppnade. Där stod Yohio. Solen sken på hans hår och hans ögon glittrade.    - Hej! Är det här din? Sa han och höll fram ett par nycklar.   - Ja, hittade du dom i bilen...

Av breaker forever - 12 mars 2015 16:50


Jag vaknade tidigt på morgonen. Jag har alltid varit en väldigt morgon pigg person. Jag tyckte inte om att sova länge på morgonen. Jag ställde mig framför spegeln och borstade mitt röda hår. Sen gick jag in i köket och gjorde frukost. Mormor sov ...

Av breaker forever - 11 mars 2015 16:03


Sommarlovet hade äntligen börjat. Jag satt med Saga i min gamla träkoja. Innan mormor och jag hade flyttat till det huset bodde min kusin där. Jag och Yohio hade byggt den kojan när vi var små och hälsade på min kusin.    - Jag älskade Linus ...

Av breaker forever - 9 mars 2015 18:11


När jag var liten hade jag en väldigt omtänksam vän. Han stod upp för mig och vi gjorde nästan allt tillsammans. Vi gick i samma klass. Jag var inte lika gammal som han för att jag hade hoppat upp några klasser. När jag gick i 5:an dog mina föräldr...

Presentation


Välkommen! Här kommer det nya novell delar hela tiden som du gärna får läsa!
Mitt fanpage på Instagram: yohiofaaanpage

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du mina noveller?
 Jag tycker dom är bra!
 För att dom handlar om Yohio
 Jag har inget att göra...
 Jag har ingen aning...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards