yohiosstory

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2014

Det vackraste som finns! Del 4

Av breaker forever - 16 oktober 2014 20:12

Yohios perspektiv.

Idag skulle jag till inspelningsstudion igen. Jag Låg kvar i sängen och var vaken. Jag hade inte bråttom... Jag gick upp och klädde på mig. Den där morgonen orkade jag ingen frukost... Men jag gjorde en kopp te och satt mig vid köksbordet och tänkte, på Felicia... Hon var något speciellt! Men jag kunde inte förklara för mig själv vad... Jag hade aldrig träffat någon som henne innan... Men när skulle jag få träffa henne igen? Hon bor ju här i närheten så det är ju inte så svårt att se henne... 


Felicias perspektiv.

Jag gick in i klassrummet. Läraren hade inte kommit än... Vi hade Lea i Tyska. Hon var ALLTID försenad... Jag satt mig på min stol bredvid Gustav. Han hade mörkt kort hår och gröna ögon. Han satt och ritade. 

- Vad fint du ritar! Sa jag förvånat.

Han tittade upp på mig. Han var nära på att säga något men han stängde munnen igen. Han brukade inte säga så mycket. Han var väldigt blyg... 

Då sprang Lea in i klassrummet. 

- Förlåt att jag är sen! Sa hon stressigt.

Skoldagen gick snabbt och helt plötsligt var den slut. När jag gick hem så tog jag vägen i genom parken. Det var lite längre... Men jag kanske skulle få syn på Yohio?... 

Jag såg han komma gående. Han hade inga solglasögon på sig. Men smink såklart. Han kom fram till mig.

- Hej! Sa han glatt.

- Hej! Sa jag ännu gladare.

- Har du varit på skolan idag? Sa han nyfiket.

- Ja... Vart har du varit idag da? Sa jag och tittade ner i backen. Det lät liksom lite konstigt på något sätt...

- Jag har varit i inspelningsstudion! Sa han och log. 

Hans leende var så vackert! 


♥ Tack till alla som läser min novell det betyder mycket! ♥ Kommentera?

                                                               



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av breaker forever - 25 mars 2015 15:27


Saga visste att jag och Yohio var tillsammans. Hon blev inte så förvånad. Vilket var ganska konstigt för att hon blev alltid förvånat över nästan allt jag berättar. Jag hade inte sagt något till mormor. Men jag visste att hon såg något hända mellan m...

Av breaker forever - 23 mars 2015 15:05


Nästa dag tidigt på morgonen knackade det på dörren. Jag gick snabbt och öppnade. Där stod Yohio. Solen sken på hans hår och hans ögon glittrade.    - Hej! Är det här din? Sa han och höll fram ett par nycklar.   - Ja, hittade du dom i bilen...

Av breaker forever - 12 mars 2015 16:50


Jag vaknade tidigt på morgonen. Jag har alltid varit en väldigt morgon pigg person. Jag tyckte inte om att sova länge på morgonen. Jag ställde mig framför spegeln och borstade mitt röda hår. Sen gick jag in i köket och gjorde frukost. Mormor sov ...

Av breaker forever - 11 mars 2015 16:03


Sommarlovet hade äntligen börjat. Jag satt med Saga i min gamla träkoja. Innan mormor och jag hade flyttat till det huset bodde min kusin där. Jag och Yohio hade byggt den kojan när vi var små och hälsade på min kusin.    - Jag älskade Linus ...

Av breaker forever - 9 mars 2015 18:11


När jag var liten hade jag en väldigt omtänksam vän. Han stod upp för mig och vi gjorde nästan allt tillsammans. Vi gick i samma klass. Jag var inte lika gammal som han för att jag hade hoppat upp några klasser. När jag gick i 5:an dog mina föräldr...

Presentation


Välkommen! Här kommer det nya novell delar hela tiden som du gärna får läsa!
Mitt fanpage på Instagram: yohiofaaanpage

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du mina noveller?
 Jag tycker dom är bra!
 För att dom handlar om Yohio
 Jag har inget att göra...
 Jag har ingen aning...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards