yohiosstory

Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av breaker forever - 14 oktober 2014 11:32

Yohios perspektiv.

Jag sträckte ut handen mot henne. Hon tog tag i den och jag hjälpte henne upp. Jag kände en doft som var bekant...

- Tycker du om min parfym? (den heter YOHIO parfymen) Sa jag och log.

- Ja.... Sa hon och rodnade.

- Oj jag måste verkligen gå nu! Sa hon och kollade oroligt på klockan.

- Ja... Vi ses väl någon gång! Sa jag glatt.

- Ja ses! Sa hon och sprang iväg. 

Jag gick sakta hemåt... När jag kom hem så sprang Luna (min hund) fram till mig. Jag klappade henne ett tag. Men sen så gick hon och la sig. Jag tog av mig ytterkläderna och la mig på sängen.

Felicia... Hon passade verkligen i det namnet... Hon var väldigt fin... Och så... 

Jag somnade på sängen. 


Felicias perspektiv.

Jag vaknade tidigt på morgonen. Jag gjorde mig i ordning och åt frukost. Idag var det första dagen i min nya skola! Första dagen i 9:an... Jag gick till skolan. Tänk att jag fick träffa Yohio igår?! Men det var ganska pinsamt att jag gick in i ett träd förstås... Tänk att han kunde känna att jag hade på mig parfymen. Men och andra sidan så borde han känna igen den... Det är ju så många fans på konserter som har den parfymen.

Jag var framme vid skolan. Jag gick till en dörr där det var en stor nia på och jag knackade på. Det öppnade en lång, smal kvinna med utsläppt hår och röda glasögon.

- Hej du måste vara Felicia! Jag heter Kristina! Sa hon och släpa in mig i klassrummet. 

- Det här är Felicia hon är ny här! Sa hon och log.

Jag tittade ut över klassen. Dom flesta tjejerna hade ljust kort hår och smyg tittade på sina mobiler. Killarna hade brunt hår och skickade lappar till varandra i smyg. 

- Sluta hålla på med era mobiler nu tjejer!!! Sa hon argt.

Alla började genast kolla upp på mig. Som om det var jag som sa till henne...

- Du kan sätta dig där bredvid Gustav... Sa hon och pekade på en ledig stol.

När skolan var slut gick jag sakta hemåt. Då började den regna lite så jag gick snabbare. Men tillslut regnade det så mycket så jag var tvungen att springa under ett träd i närheten. Jag satt där ett tag.

- Hej! Hörde jag någon säga bakom mig.

Jag tittade bakom mig och där stod Yohio.

- H-hej! Sa jag blygt.

Han satt sig bredvid mig...


Kommentera vad du tycker om den här novellen! <3

                                                                        

                       


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen! Här kommer det nya novell delar hela tiden som du gärna får läsa!
Mitt fanpage på Instagram: yohiofaaanpage

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du mina noveller?
 Jag tycker dom är bra!
 För att dom handlar om Yohio
 Jag har inget att göra...
 Jag har ingen aning...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards