yohiosstory

Alla inlägg den 11 mars 2015

Av breaker forever - 11 mars 2015 16:03

Sommarlovet hade äntligen börjat.

Jag satt med Saga i min gamla träkoja.

Innan mormor och jag hade flyttat till det huset bodde min kusin där. Jag och Yohio hade byggt den kojan när vi var små och hälsade på min kusin. 


- Jag älskade Linus Svennings bidrag i melodifestivalen i år! Vilken var din favorit? Frågade Saga mig.


- Heartbreak hotel med Yohio tyckte jag var bäst... Sa jag efter ett tag.


- Tycker du bara att den var bra eller finns det en till anledning? Sa hon nyfiket.


- Jag kände honom när jag var liten... Sa jag tyst.


- Va?!... Kan du bevisa det? Sa hon funderande.


Jag klättrade sakta ner för trädet kojan satt i. Sen gick jag snabbt in i huset. I hallen uppe på en hylla stod en liten låda jag tog ned.

Vi satt oss på gräset och jag tog fram ett kort på han och mig. På bilden var han och jag i kojan och solen sken starkt. Han log väldigt fint på den bilden.


- Ja, det ser ju ut som han... Sa hon förvånat.


När hon hade gått hem var jag tvungen att gå till affären. Mormor låg sjuk med feber i sängen. Jag tyckte om att gå långt så jag tänkte att det inte skulle bli ett problem.

Det gick bra att gå dit med på vägen hem skulle jag bära två väldigt tunga kassar.

Då stannade det en svart bil bredvid mig.


- Vill du skjuts? Hörde jag någon säga. 


Mormor hade sagt att jag inte fick åka med främmande personer... Men armarna och benen värkte för att kassarna var så tunga. 


- Visst... Sa jag och klev in i bilen.


En kille med hörlurar i öronen körde. Men bak bredvid mig satt en blond kille med solglasögon som jag tyckte att jag kände igen. Han satt och tittade på mig ett tag.


- Är det du Linda? Sa han och tog av sig glasögonen. 


Det var min barndomsvän, Yohio.


- Ja! Men vad gör du här? Sa jag förvånat.


- Jag ska hälsa på en släkting! Sa han lika glatt.


Jag berättade om huset jag bodde i, mina katter och att jag tyckte han var jätte bra på att sjunga.

Han sa att han var glad för att han kom tvåa för han vann ju ändå svenska folkets röster.

Men tillslut var vi framme utanför mitt hus.


- Det var kul att träffa dig! Sa jag och klev ur bilen.


- Det var kul att träffa dig med! Sa han innan han åkte iväg.


Han hade fått mitt nummer och jag hoppades att han snart skulle ringa.


            

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen! Här kommer det nya novell delar hela tiden som du gärna får läsa!
Mitt fanpage på Instagram: yohiofaaanpage

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du mina noveller?
 Jag tycker dom är bra!
 För att dom handlar om Yohio
 Jag har inget att göra...
 Jag har ingen aning...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards