yohiosstory

Alla inlägg den 9 mars 2015

Av breaker forever - 9 mars 2015 18:11

När jag var liten hade jag en väldigt omtänksam vän. Han stod upp för mig och vi gjorde nästan allt tillsammans. Vi gick i samma klass. Jag var inte lika gammal som han för att jag hade hoppat upp några klasser.

När jag gick i 5:an dog mina föräldrar. Dom dog i en bilolycka.

I 6:an så skulle jag flytta ut på landet med min mormor. Jag kom ihåg den sorgliga känslan inom mig när jag satt mig i bilen och åkte iväg. Min vän vinkade mot bilen ända tills jag inte såg honom längre.

I början skickade vi brev till varandra. Men efter några månader tappade vi kontakten.

Jag bodde med min mormor i ett ganska stort, gult hus på landet. Vi hade tre katter. Tobias var den svarta, Stella var den vita och Stina var den bruna.

Jag passade inte riktigt in på den nya skolan. Den ända vännen jag fick var en tjej som hette Saga.

En kväll satt jag och kollade på TV. Vi hade en väldigt liten, gammal TV. Då såg jag att melodifestivalen skulle komma. Jag brukade se det men min vän när vi var små.

Då såg jag någon som jag kände igen komma ut på scen. Min vän skulle sjunga. Jag blev väldigt förvånad för att jag inte visste att han var artist. Han hade blont hår med slingor som stack ut och längst ute var det lite rosa. Han hade väldigt fina rosa och vita kläder på sig. Rösten som presenterade artisterna sa: Melodi nummer 6, heartbreak hotel med Yohio. Jag tyckte han sjöng jätte bra! Jag röstade massor och han kom till finalen. Han hade alltid drömt om att jobba med musiken så jag var väldigt stolt över honom.

Kvällen då finalen var satt jag och kollade. Jag röstade minst 30 gånger på honom. Men han kom tvåa... Den kvällen gick jag och la mig ledsen men ändå riktigt stolt för han vann ju ändå svenska folkets röster.

                               


Av breaker forever - 9 mars 2015 18:09

Förlåt att jag raderade ännu en till novell och inte skrivit så mycket på länge... Men nu har jag en lösning som jag tror kommer funka! Så oroa er inte! ;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen! Här kommer det nya novell delar hela tiden som du gärna får läsa!
Mitt fanpage på Instagram: yohiofaaanpage

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du mina noveller?
 Jag tycker dom är bra!
 För att dom handlar om Yohio
 Jag har inget att göra...
 Jag har ingen aning...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards