yohiosstory

Alla inlägg den 22 december 2014

Av breaker forever - 22 december 2014 20:15

Jag, min Mamma och min lillasyster Vera bodde i ett litet hus på landet. Vi hade inte så mycket pengar... Jag och Vera gick i samma skola. Min mamma jobbade i en liten butik nära skolan. Hon brukade jobba sent.


Jag var i skolan och det var sista dagen innan lovet. Jag satt bredvid Carolina och Saga. Dom var tjejerna som alltid hade massa skvaller. 


- Kollade du på Idol igår? Sa Carolina till mig.


- Nej... Sa jag tyst.


- Varför inte? Sa hon förvånat.


- Jag kollar typ aldrig på TV... Svarade jag.


Sanningen var att jag inte hade någon. Dom ända få gångerna jag hade kollat på TV var med min vän Lea. Vi brukade kolla på Melodifestivalen hemma hos henne.

Men hon flyttade och jag tappade kontakten med henne...


Jag gick hemåt sakta från skolan. Äntligen var det lov! Jag brukade gå hem med Vera men Mamma skulle gå hem med henne idag.

När jag kom hem gick jag direkt upp på vinden. Det var mitt rum. Jag hade en säng, en hylla och en garderob där. På hyllan stod en lampa och i den låg fem tjocka böcker från biblioteket och lite andra små saker.

Jag brukade gå till biblioteket för att jag inte hade råd med några böcker.

Vi hade inte bott här så länge.


Då knackade det på dörren. Dom kan väl inte vara hemma så tidigt? Tänkte jag när jag gick ner för trappan. Jag öppnade dörren och där stod en smal kille med solglasögon.


- Är det här din klocka? Sa han och höll fram den.


- Ja... Vad hittade du den? Sa jag glatt och tog emot den.


- På sidan av vägen... Sa han och log.


- Men hur visste du att jag bodde här? Sa jag förvånat.


- Det stod adressen på klockan. Sa han.


- Oj juste?... Sa jag och kollade på klockan.


Mamma måste ha skrivit det... Tänkte jag. 


- Hejdå vi ses väl da! Sa han.


- Ja hejdå! Sa jag och stängde dörren när han hade gått.


Den klockan hade jag fått av min mormor innan hon hade dött. Den var gammal men inte så dyr. Den var brun och på bandet såg man vita små stygn.

Jag gick upp på vinden igen och började borsta mitt långa röda hår.

Jag hade inte sett den där killen förut... Var han nyinflyttad? Det bodde inte så många här så jag visste vem alla var och det flyttade sällan någon hit.

Då plingade det på dörren igen och jag sprang ner och öppnade. Det var mamma och Vera. Vera kom springandes emot mig och kramade mig hårt.


- Jag har ritat den här till dig Armida! Sa hon och höll fram en teckning till mig.


- Åh vilken fin! Den ska jag genast sätta upp! Sa jag och sprang upp.


Jag satt upp den med några bitar tejp på vägen.

Det fanns bara ett fönster där inne så jag hade några ljus på rummet.


Nästa dag var första dagen på lovet och jag gick tidigt till biblioteket. Det var ett väldigt stort bibliotek och det var det ända där jag bodde. Men det var inte så mycket folk där. Det var cirka 25 personer som gick dit varje dag.

Jag stod och letade efter andra delen av boken jag lästa. Den handlade om en övernaturlig flicka som bodde helt själv i en jätte stor värld. 


- Hej! Hörde jag någon säga bakom mig.


Jag vände mig om och där stod killen från igår. 


- Hej! Sa jag glatt.


- Läser du också dom där böckerna? Sa han förvånat.


- Ja jag älskar dom! Sa jag ännu gladare.


- Jag med! Sa han och log.


- Är du nyinflyttad? Sa jag efter ett tag.


- Nej jag bor hos mina kusiner ett tag... Vad heter du? Sa han nyfiket.


- Armida... Sa jag tyst.


- Vilket fint namn! Du kan kalla mig Yohio! Sa han och tog av sig sina solglasögon. 


Han hade dom finaste ögonen jag någonsin hade sett!


Kommentera vad du tyckte om första delen. Det skulle göra min dag bättre! ♥


            

Presentation


Välkommen! Här kommer det nya novell delar hela tiden som du gärna får läsa!
Mitt fanpage på Instagram: yohiofaaanpage

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du mina noveller?
 Jag tycker dom är bra!
 För att dom handlar om Yohio
 Jag har inget att göra...
 Jag har ingen aning...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards