yohiosstory

Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

My Angel ~1~

Av breaker forever - 6 januari 2015 16:04


Skolan var slut och jag skulle träffa min pojkvän (David) utanför skolan.

Jag såg att han stod och pratade med den nya tjejen. Hon hade ljust, långt, lockigt hår.

Mitt hår var svart och långt men inte lockigt som hennes.


David kysste henne och sa - Du är den ända för mig!


Samma sak som han hade sagt till mig på morgonen...

När hon hade gått gick jag fram till honom med höga steg.


- Vad håller du på med?! Skrek jag nästan till honom.


- Åh hej Emma?... Sa han och bet sig i läppen.


- Jag som litade på dig?! Sa jag argt.


- Emma... Du vet att du är den ända för mig... Sa han och försökte röra mig. Men jag backade.


- Det sa du ju till den där andra tjejen också... Jag gör slut! Skrek jag och sprang iväg.


Jag sprang till benen inte orkade bära mig längre. Så jag föll ihop på marken och grät. Hur kunde jag lita på honom?... Jag skulle aldrig förlåta honom! Inte ens om han satt sig på knä och bad mig om det... Det var det sista jag ville göra just då.

Efter ett tag så märkte jag att jag hade sprungit nästan hem så jag fortsatte gå.

När jag kom hem var inte min storasyster hemma. Hon var 9 år äldre än mig, alltså 25 år. Vi bodde tillsammans för att våra föräldrar hade lämnat oss. Hon jobbade fortfarande. Hon jobbade som kock på en restaurang.

Jag gick in i vardagsrummet och där satt Sofia i sin bur. Hon var min papegoja. Jag öppnade luckan till buren och hon flög ett varv i rummet.


Sen satt hon sig på min axel och sa - Jag tycker om mango!

 

Det vad det ända hon kunde säga.

Jag gav henne en mango bit och sen flög hon och satt sig på en pinne vi hade suttit upp på väggen.

Då kom min syster Matilda hem. 

 

- Hej! Sa Matilda glatt.

 

- Hej... Sa jag tyst.

 

- Du ser lite ledsen ut... Har det hänt något? Sa hon nyfiket.

 

- Nej... Sa jag och log för att hon inte skulle fråga mer.

 

Hon gick in i köket och lagade mat. Hon gjorde lasagne. Det var min favorit mat efter sushi. Hon var väldigt bra på att laga mat! Det var inte jag... Hemkunskap var mitt värsta ämne.

 

- Kan du gå till affären och köpa lite mat medans jag gör mat? Sa hon.

 

- Visst... Vad ska jag köpa? Sa jag trött.

 

- Här är en lista! Sa hon och räckte fram den.

 

Det var en väldigt lång lista.

Jag tog på mig ytterkläderna och gick ut. Vi bodde inte så långt ifrån affären.

Jag la lappen i fickan, trodde jag iallafall.

 

- Ursäkta? Hörde jag någon säga bakom mig. 

 

Jag vände mig om och där stod en kille med mössa och solglasögon. Han hade en liten svart hund i koppel.

 

- Du tappade den här... Sa han och höll fram inköpslistan.

 

- Åh tack... Vilken söt hund du har! Sa jag och tog emot den.

 

- Hon heter Luna! Sa han och log.

 

- Det betyder måne va? Sa jag och tittade upp på honom igen.

 

- Ja det gör det... Sa han och tittade på sin klocka.

 

- Oj förlåt jag måste verkligen gå nu! Sa han och sprang iväg. 

 

Jag fortsatte gå mot affären.

När jag kom fram stod Tove, Miriam och Josefin utanför affären. Det var tre populära tjejer från min klass. Dom såg mig men jag ignorerade dom och gick in snabbt. 

 

                       


 
 
Kawaiitjejen

Kawaiitjejen

6 januari 2015 19:28

Spännande, mer! :D

Titta gärna in på min blogg och lämna gärna en kommentar :)

http://yohioseremedyfanfics.bloggplatsen.se

breaker forever

7 januari 2015 10:42

Jag uppskattar verkligen att du tycker om min novell! ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av breaker forever - 25 mars 2015 15:27


Saga visste att jag och Yohio var tillsammans. Hon blev inte så förvånad. Vilket var ganska konstigt för att hon blev alltid förvånat över nästan allt jag berättar. Jag hade inte sagt något till mormor. Men jag visste att hon såg något hända mellan m...

Av breaker forever - 23 mars 2015 15:05


Nästa dag tidigt på morgonen knackade det på dörren. Jag gick snabbt och öppnade. Där stod Yohio. Solen sken på hans hår och hans ögon glittrade.    - Hej! Är det här din? Sa han och höll fram ett par nycklar.   - Ja, hittade du dom i bilen...

Av breaker forever - 12 mars 2015 16:50


Jag vaknade tidigt på morgonen. Jag har alltid varit en väldigt morgon pigg person. Jag tyckte inte om att sova länge på morgonen. Jag ställde mig framför spegeln och borstade mitt röda hår. Sen gick jag in i köket och gjorde frukost. Mormor sov ...

Av breaker forever - 11 mars 2015 16:03


Sommarlovet hade äntligen börjat. Jag satt med Saga i min gamla träkoja. Innan mormor och jag hade flyttat till det huset bodde min kusin där. Jag och Yohio hade byggt den kojan när vi var små och hälsade på min kusin.    - Jag älskade Linus ...

Av breaker forever - 9 mars 2015 18:11


När jag var liten hade jag en väldigt omtänksam vän. Han stod upp för mig och vi gjorde nästan allt tillsammans. Vi gick i samma klass. Jag var inte lika gammal som han för att jag hade hoppat upp några klasser. När jag gick i 5:an dog mina föräldr...

Presentation


Välkommen! Här kommer det nya novell delar hela tiden som du gärna får läsa!
Mitt fanpage på Instagram: yohiofaaanpage

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du mina noveller?
 Jag tycker dom är bra!
 För att dom handlar om Yohio
 Jag har inget att göra...
 Jag har ingen aning...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards