yohiosstory

Direktlänk till inlägg 4 januari 2015

Ett ljus i mörkret -6-

Av breaker forever - 4 januari 2015 19:54

Armidas perspektiv.


Jag satt och kollade ut igenom den gammla fönstret i köket.

Jag väntade på att Yohio skulle komma. 


- Du kan inte sitta där och vänta hela dagen... Sa mamma och började diska.


- Varför? Sa jag tyst.


- Han kommer när han kommer... Du kan ju gå upp och läsa... Sa mamma efter ett tag.


- Okej... Sa jag och gick upp på mitt rum.


Jag tog fram en bok och började läsa. Jag läste en bok som handlade om tre systrar som bodde själva i öknen. Jag brukade inte läsa sånna böcker men den här tyckte jag var bra!


Yohios perspektiv.


Jag gick till Armidas hus och knackade på.

Hennes mamma öppnade snabbt dörren. Hon hade kort, brunt, uppsatt hår och en lång grå klänning. 


- Hej! Är det du som ska träffa Armida? Sa hon nyfiket.


- Ja det är jag... Sa jag tyst.


- Armida? Han är här nu!!! Skrek hon mot Armidas rum.


Armida sprang snabbt ner för trappan. Jag han inte ens säga hej innan hon hade släpat ut mig.

Vi stod ute och väntade på att min bil skulle komma. Det regnade. Det var en väldigt varm vinter... 


- Jag kommer sakna dig... Sa hon ledsamt.


- Jag kommer sakna dig med... Men jag kommer till nyår! Sa jag glatt.


- Vad bra! Sa hon och log.


Bilen körde in mellan husen och stannade bredvid oss. Jag kysste henne en sista gång och sen klev jag in i bilen och åkte iväg... 


Armidas perspektiv.


Lite senare gick jag till biblioteket.

Där stod det en tjej och kollade på böcker på samma hylla jag skulle kolla. Hon hade två flätor och glasögon med tunna bågar.

Då tappade hon några böcker. 


- Oj! Sa hon högt.


Jag hjälpte henne att plocka upp dom. 


- Åh tack så mycket! Sa hon glatt.


- Det var så lite... Sa jag och tog upp den sista boken från golvet.


- Jag heter Michelle! Vad heter du? Sa hon nyfiket.


- Jag heter Armida! Sa jag glatt.


Det var början på en fantastisk vänskap.

Vi blev snabbt bästa vänner.

Jag hade aldrig haft en bästa vän innan...


Kommentera! ♥


            





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av breaker forever - 25 mars 2015 15:27


Saga visste att jag och Yohio var tillsammans. Hon blev inte så förvånad. Vilket var ganska konstigt för att hon blev alltid förvånat över nästan allt jag berättar. Jag hade inte sagt något till mormor. Men jag visste att hon såg något hända mellan m...

Av breaker forever - 23 mars 2015 15:05


Nästa dag tidigt på morgonen knackade det på dörren. Jag gick snabbt och öppnade. Där stod Yohio. Solen sken på hans hår och hans ögon glittrade.    - Hej! Är det här din? Sa han och höll fram ett par nycklar.   - Ja, hittade du dom i bilen...

Av breaker forever - 12 mars 2015 16:50


Jag vaknade tidigt på morgonen. Jag har alltid varit en väldigt morgon pigg person. Jag tyckte inte om att sova länge på morgonen. Jag ställde mig framför spegeln och borstade mitt röda hår. Sen gick jag in i köket och gjorde frukost. Mormor sov ...

Av breaker forever - 11 mars 2015 16:03


Sommarlovet hade äntligen börjat. Jag satt med Saga i min gamla träkoja. Innan mormor och jag hade flyttat till det huset bodde min kusin där. Jag och Yohio hade byggt den kojan när vi var små och hälsade på min kusin.    - Jag älskade Linus ...

Av breaker forever - 9 mars 2015 18:11


När jag var liten hade jag en väldigt omtänksam vän. Han stod upp för mig och vi gjorde nästan allt tillsammans. Vi gick i samma klass. Jag var inte lika gammal som han för att jag hade hoppat upp några klasser. När jag gick i 5:an dog mina föräldr...

Presentation


Välkommen! Här kommer det nya novell delar hela tiden som du gärna får läsa!
Mitt fanpage på Instagram: yohiofaaanpage

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du mina noveller?
 Jag tycker dom är bra!
 För att dom handlar om Yohio
 Jag har inget att göra...
 Jag har ingen aning...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards